Roadtrip! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Juni 2014 | Nederland, Groningen

Inmiddels ben ik alweer een week in Nederland en dus is dit het laatste verhaaltje over mijn Zweedse avontuur.

Na mijn laatste tentamen in Uppsala, kwamen Rozanne, Annelinde en Sanne langs in Uppsala met de auto en kon onze roadtrip en tevens mijn laatste weekje in Zweden beginnen! We zijn eerst een dag naar Stockholm geweest en toen zijn we richting Tiveden gereden. Bij Tiveden hebben we op een camping twee nachten gekampeerd, hebben we een wandeling van drie uur door een natuurpark gemaakt en een dag kano's gehuurd om over de mooie Zweedse meren te kanoën.
Onze volgende stop was Gotenborg. In de stad zelf was niet heel veel te zien en te beleven maar het park daarentegen was erg mooi aangelegd en was super groot met een soort van openbare dierentuin. In de dierentuin waren pinguïns, zeehonden, heel veel eenden, herten, elanden en nog veel meer dieren!
Na een dag en een nacht in Gotenborg zijn we doorgereden naar Halmstad waar we opnieuw een camping hadden opgezocht om een nachtje in onze tentjes te slapen. De camping bij Halmstad lag aan zee en we hadden zoveel geluk met het weer dat we tot tien uur in de avond in onze bikini's op het strand konden zitten barbecueën. Echt een genietmomentje!
Daarna was het alweer tijd voor onze laatste stop in Kopenhagen. De eerste avond in Kopenhagen zijn we samen met onze kamergenootjes uit het hostel (een spanjaard en een amerikaan) gezellig naar een bar geweest. De dag erna hebben we een klein beetje uitgeslapen en toen hebben we fietsen gehuurd om de stad per fiets te kunnen bekijken. Dat was zeker een succes en natuurlijk hebben we alle hoogtepunten van de stad bekeken. Zoals de zeemeermin, het paleis, de gekleurde huisjes en Christiania. In de avond hebben we onze roadtrip afgesloten met een stapavond in Kopenhagen.
De terugreis van Kopenhagen naar Nederland verliep goed en het was super leuk om weer samen met mijn oudhuisgenootjes in Groningen Nederlandse snacks te eten terwijl we genoten van de fantastische eerste WK voetbalwedstrijd (en overwinning!!) van Nederland tegen Spanje.
De roadtrip was erg gezellig en een hele mooie afsluiting van mijn Zweedse half jaar!

Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke kaartjes, e-mails en berichtjes die ik heb gekregen, de leuke reacties op mijn verhaaltjes en uiteraard voor de bezoekjes in Zweden!

Zoals jullie waarschijnlijk al weten, staat het volgende avontuur ook al gepland. Vanaf half juli ga ik stage lopen in Buenos Aires en dus verlaat ik Nederland alweer over drie weken. Ik heb er enorm veel zin in en zal jullie via deze site op de hoogte houden van mijn belevenissen in Argentinië.

Groetjes Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 10088

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: