Werken en de toerist uithangen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Werken en de toerist uithangen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Werken en de toerist uithangen

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals de titel al zegt, ben ik de afgelopen weken vooral aan het werk geweest maar gelukkig heb ik ook genoeg tijd gevonden om leuke dingen te doen. Dus hier komt de update:

Allereest had ik besloten om in hetzelfde huis te blijven wonen waar ik de eerste week ook al verbleef. Ze hebben me een grotere kamer aangeboden dus ben ik uiteindelijk alleen van kamer verhuisd. Met de metro en de supermarkt dichtbij een ideale locatie om te wonen.

Verder is Argentinie de vorige maand in een technisch default gegaan. Economisch gezien natuurlijk erg interessant! Daarnaast neemt de inflatie van de peso steeds verder toe. Toen ik hier kwam kreeg ik 15 pesos per euro maar nu al bijna 18 pesos. Inmiddels ben ik compleet ingelicht over de hoe en wat van beide zaken dus mocht iemand interesse hebben dan vraag me maar een keer hoe het zit.

De toerist uithangen in Buenos Aires is ook zeker een aanrader, ik zou BA niet aanraden als echte vakantiebestemming maar wanneer je gaat rondreizen in Argentinie of Latijns Amerika is het wel een erg leuke stad om een paar dagen rond te kijken. Ik ben laatst zelf naar de begraafplaats in Recoleta (een wijk in BA) geweest waar allemaal ex presidenten en andere belangrijke mensen begraven liggen waaronder Evita Peron. De begraafplaats was erg indrukwekkend want het was eigenlijk net een dorp met allemaal straten waar de familiegraven de huizen waren. Het was ook wel een beetje creepy omdat je best veel ziet, je kunt bij de meeste "huisjes" namelijk gewoon naar binnen kijken en dan zie je dus alle kisten als boeken op een boekenplank liggen.
Verder is in die buurt nog een grote bloem van aluminium, een soort kunstwerk, te zien. En ookal lijkt hij op de foto misschien niet zo groot, hij is 23meter hoog en 32 meter breed. 'S avonds schijnt hij ook dicht te gaan maar dat heb ik nog niet gezien.
Diezelfde dag ben ik ook nog naar het Ateneo geweest, een grote boekenwinkel in een pand dat vroeger een theater was.

Vorig weekend hadden we een meeting met alle stagiaires van alle ambassades in Buenos Aires en gingen we het parlement bezoeken. Jammer genoeg was niet iedereen geinteresseerd dus we waren maar met een klein groepje mensen (8 in totaal). Ik vond het zelf wel erg leuk om een rondleiding te krijgen en het was daarnaast natuurlijk erg leerzaam.
Een dag later ben ik samen met een tijdelijke huisgenoot (tijdelijk aangezien ik in een b&b woon dus de mensen komen en gaan) naar Colonia in Uruguay geweest. Dit was vanaf Buenos Aires een uur en een kwartier met de boot dus lekker dichtbij. Colonia is een klein stadje met een heel mooi oud centrum waar erg veel oldtimers te vinden zijn. In het stadje zijn in het verleden zowel de spanjaarden als de portugesen geweest en dat is terug te vinden in de verschillende bouwstijlen van de huizen en de straten. Zelf vond ik het vooral erg fijn om even uit de drukke stad te zijn en van het lekkere winterweer (het was rond de 23 graden) te genieten. 'S avonds kwamen we weer terug met vier nieuwe stempels in onze paspoorten.

Verder heb ik het de afgelopen weken druk gehad met werken, het schrijven van een scriptie voorstel, en het maken van een tentamen. Het werken vind ik nog steeds heel leuk en de afgelopen twee weken ben ik veel mee geweest met allerlei evenementen buiten de deur op allerlei mooie locaties.
Ook heb ik afgelopen week mn eerste officiele salsa en bachata les gehad en dat was erg leuk dus ik ben van plan om wekelijks lessen te gaan volgen.
Dat was het voor nu wel weer!
Tot de volgende keer!

Groetjes Kirsten

  • 23 Augustus 2014 - 23:11

    Tineke Kramer:

    Weer een mooie update met foto's. Lijkt me wel vol te houden zo.
    Veel werk en reisplezier he.

  • 24 Augustus 2014 - 13:54

    Takens:


    Hallo Kirsten bedankt voor je mooie reisverslag en interresante foto's
    Mooi dat we zo een beetje op de hoogte blijven.

    Groetjes Ome Jan en Tante Jelly .

  • 25 Augustus 2014 - 10:46

    Ties Klein:

    Wij hebben je verslag gelezen en je foto,'s bekeken en zijn blij dat je het zo goed naar je zin hebt.. De groeten van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 10027

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: