Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Juli 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Daar komtie dan, mijn eerste verhaal vanuit Argentinië!
Vorige week woensdag (9-7) was het al zover en kon mijn reis naar Buenos Aires beginnen. Omdat tijdens mijn vlucht Nederland tegen Argentinië moest voetballen in de halve finale van het WK, had ik mn oranje outfit aan. Helaas heeft dat niet veel geholpen want toen we ergens boven de Saharawoestijn vlogen, begonnen alle Argentijnen in het vliegtuig ineens te klappen en juichen dus dat betekende voor Nederland niet veel goeds. Natuurlijk moesten mijn buren (een wat ouder Argentijns stel) die tot dan toe nog niks gezegd hadden ineens aan iedereen laten weten dat "zij" (ik dus) een Nederlander was.. Uhum heel grappig
Verder verliep de vlucht uiterst saai dus heb ik lekker veel kunnen slapen en kwamen we zoals gepland op donderdagochtend aan in Buenos Aires.
Vanaf het vliegveld ben ik met de taxi naar mn bed&breakfast gegaan en verder dan de dichtsbijzijnde supermarkt ben ik die dag niet gekomen want ik was nog erg moe.

Op vrijdag had ik meteen een tijdsbesteding want ik had afgesproken om alvast naar de ambassade te gaan in Puerto Madero om kennis te maken met iedereen. Onderweg naar de ambassade kwam ik al meteen een aantal must-see's tegen waaronder Plaza de Mayo met la Casa Rosada (de werkplek van de Argentijnse president en het balkon vanwaar Evita Perron het volk toesprak). Daarnaast kwam ik langs la Puente de la Mujer, een bekende brug en wat later bleek ook het uitzicht vanuit de ambassade. Op mijn terugweg naar huis kwam ik nog langs het congress.

Omdat ik nog op zoek was naar een kamer ben ik in het weekend een kamer aan het bekijken geweest en uiteten geweest samen met Inge (de vorige stagiaire op de ambassade). Ook ben ik samen met drie Brasilianen uit mn b&b naar de markt in San Telmo geweest en we hebben de mooie gekleurde huisjes in La Boca bekeken en natuurlijk het voetbalstadion die bekend is dankzij de held van Argentinië: Maradonna.
Aangezien Argentinië van Nederland gewonnen had stond Argentinië tegen Duitsland in de finale van het WK en kon ik dat hier ook meemaken. Inmiddels had ik mn oranje outfit maar verruild voor een Argentijns voetbalshirt en paste ik perfect tussen de meute Argentijnen. Dat ze hier helemaal gek zijn van voetbal wist ik maar om dat ook echt mee te maken is echt een hele ervaring. Op een aantal plekken in de stad hadden ze grote schermen en alle barretjes en café's zaten vol met voetbalfans. Iedereen die niet meer ergens naar binnen kon ging voor het raam naar binnen staan kijken om toch de wedstrijd niet te hoeven missen. Helaas voor de Argentijnen won Duitsland maar ik vond dat de sfeer in de stad meteen na de wedstrijd nog steeds wel positief was. Echter hoorde ik de dag erna dat er uiteindelijk nog wel veel rellen zijn geweest maar daar heb ik verder gelukkig niet veel van meegekregen.

Maandag begon mn eerste werkweek en die vloog voorbij. Omdat de economische situatie in Argentinië op dit moment niet zo goed is met de grote inflatie van de peso maar vooral de huidige discussie over de afbetaling van de hedgefondsen, is mijn stage extra interessant en ik heb nu al erg veel geleerd.

Omdat ik er nog niet over uit ben waar ik precies wil gaan wonen voor mijn stageperiode, ben ik gister en vandaag ook nog aan het kamers kijken geweest. Ik had ook aan mijn huisbaas van nu in mn b&b gevraagd wat de mogelijkheden zijn en nu is het dus nog even een kwestie van kiezen waar ik wil gaan wonen.
Via mn werk kreeg ik deze week een entreekaartje voor de landbouwbeurs dus daar ben ik vandaag ook heen geweest. Dat was wel grappig want er waren enorm veel dieren (koeien,paarden,schapen,lama's,kippen,konijnen) en ik had het idee dat het gros van de mensen nog nooit een koe van dichtbij hadden gezien aangezien iedereen heel veel foto's aan het maken was van de beesten. Daarna heb ik nog even een rondje gelopen door een park met een rozentuin.

Morgen nog een rustdag en dan maandag weer aan het werk. Tot nog toe bevalt alles prima dus ik kan me hier wel een half jaar vermaken want er is in Buenos Aires genoeg te doen en te beleven!

Groetjes!!

  • 19 Juli 2014 - 21:56

    Elles:

    Leuk om te lezen kirs!!
    Fijn dat je je meteen al lekker op je plek voelt! Succes weer deze werkweek en
    ik hoop dat t gauw lukt met het vinden van een kamer!
    Liefs en kusjes Elles

  • 19 Juli 2014 - 22:06

    Ties Klein:

    Een mooi verhaal hoor en nu maar genieten het is hier bloed heet.
    .de groeten van opa en oma

  • 19 Juli 2014 - 22:58

    Trees Wieringa:

    Hoi Kirsten,
    Leuk dat je je al een beetje thuis voelt.
    Het is hier op dit moment bloedheet. Wij zijn net terug uit earnewald.
    Hebben nog 1week vakantie en dan roept de plicht weer.

    Groetjes en veel plezier.


  • 20 Juli 2014 - 10:24

    Jan Takens.:

    Hallo Kirsten,

    Mooi om je verslag even weer te lezen ,en dat je al aardig gewend bent.
    Hopen dat je snel een beslissing kunt maken omtrend je woonruimte.
    Verder veel plezier en succes met je werk.

    Groetjes Tante Jelly en Oom Jan.

  • 20 Juli 2014 - 20:15

    Lucy Ramos:

    Hola Kirsten:

    Es una gran alegria de saber que ya has empezado con la pasantia. Espero que sigas pasando un buen tiempo en Buenos Aires.

    Saludos,

    Lucy

  • 21 Juli 2014 - 18:29

    Omakramer:



    Mooi om je berichtjes weer te lezen
    gauw een onder dak zoeken.
    oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 10025

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: