Werken, dansen en uitstapjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Werken, dansen en uitstapjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Werken, dansen en uitstapjes

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Oktober 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Tijd voor een update!

Sinds de vorige keer dat ik geschreven heb, zijn er alweer veel dingen beleefd. Zo ben ik onder andere naar de finale van het wereld kampioenschap Tango geweest. Dat was erg leuk om te zien en geïntrigeerd door de mooie schoenen en jurken van de vrouwelijke dansen besloot ik, dat ik misschien ook maar eens een tango lesje moest gaan nemen. Dus dat heb ik vorige week gedaan maar dat viel toch tegen. Het zag er gemakkelijker uit dan dat het is dus ik hou het denk ik maar bij twee keer in de week salsa en bachata dansen (is inmiddels wel een nieuwe hobby geworden).

Begin september ben ik samen met twee vriendinnen naar Tigre geweest, door mij benoemd als de Giethoorn van Argentinië. In Tigre kun je namelijk net als in Giethoorn lekker bootje varen. Mede dankzij het mooie weer een heel geslaagde zondag.

Inmiddels alweer bijna twee week geleden, ging de reis iets verder weg namelijk naar Puerto Madryn. Dit ligt ongeveer halverwege Argentinië aan de kust op ±19 uur rijden vanaf Buenos Aires. Op de kaart leek het iets minder ver en omdat met de bus goedkoper reizen is dan met het vliegtuig ben ik met twee vrienden in de bus voor een weekendje naar Puerto Madryn geweest. Enigzins qestoord als je bedenkt dat we voor een weekend de afstand groningen-barcelona hebben afgelegd in de bus.
MAAR, het was het zeker waard, en uiteindelijk viel de reis ook nog wel mee doordat we goede service aan boord hadden, veel filmpjes konden kijken en er werd zelfs bingo georganiseerd! (helaas niet de fles wijn gewonnen)
De eerste dag in Puerto Madryn hebben we gesnorkeld met zeeleeuwen en zijn we naar een strand geweest dat El Doradillo heet. Bij El Doradillo kwamen de walvissen super dichtbij de kust zwemmen en dat was zo op het einde van de middag vlak voor zonsondergang wel een hele bijzondere belevenis.
De tweede dag hadden we een dag excursie geboekt naar Peninsula Valdés, een heel groot natuurgebied met veel verschillende dieren. Hier hebben we nog een keer walvissen gekeken maar dan vanaf een boot waardoor wel zelfs nog dichterbij konden komen. Verder hebben we de zeeolifanten gezien, de pinguïns, struisvogels, lama's en nog meer dieren.

Op mijn stage en in Buenos Aires zelf gaat ook alles nog erg naar mijn zin. Nu dat het lente is en deze week de temperaturen al bijna de 30 graden halen heb ik alvast de zonnebrandcrème in huis gehaald. Kom maar op met de zomer!

  • 22 Oktober 2014 - 23:04

    Tineke:

    Wat een belevenissen alweer. Dat salsa dansen lijkt mij ook wel wat. Heerlijk om nu de zomer tegemoet te gaan. Wij hebben vandaag hier alweer de eerste hoogwatersituatie gehad. De herfst is dus echt begonnen. Geniet van alle belevenissen en het mooie weer. ☀️

  • 23 Oktober 2014 - 09:31

    Ties Klein:

    Wat een mooi verslag ,wat heb je weer wat gezien en nu naar de zomer het is nu herfts.degroeten van opa en oma.

  • 23 Oktober 2014 - 19:06

    Jan Takens:

    Hallo Kirsten.
    We hebben jou verslag net even gelezen. Wat toch allemaal belevenissen,en leuke foto´s
    Geniet er nog maar van .
    Groetjes Tante Jelly en Ome Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10023

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: