Keep calm and go to Sweden! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Keep calm and go to Sweden! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Keep calm and go to Sweden!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Januari 2014 | Zweden, Uppsala

Hallo!!

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit Zweden! Ik ben afgelopen vrijdag veilig aangekomen in Uppsala. Ik was toch enigzins verrast toen ik zag dat er toch echt wel sneeuw ligt hier en dan niet zoals soms in Nederland die bruine drap maar echt sneeuwsneeuw! Het was heel gezellig onderweg in het vliegveld en de trein want we vertrokken met een groot deel van onze klas op dezelfde dag naar Zweden. Hier aangekomen moesten we de sleutels van onze kamers ophalen en contract ondertekenen en toen heel lang wachten op een pendelbus die ons, nouja in ieder geval Eva (klasgenootje) en ik, naar Kantorsgatan (onze straat) ging brengen. De meeste klasgenoten zitten in Flogsta een andere studentenflat en wij zitten hier met 4 klasgenoten en heel veel andere Erasmus en Zweedse studenten. Mijn kamer zag er meteen wel goed uit en ik was helemaal blij met het elektrische kacheltje die de vorige bewoner voor mij had achtergelaten.

Zaterdag was het dan eindelijk tijd om een beetje rond te kunnen kijken en er moest genoeg geregeld worden want we hadden de welkommeeting van vrijdag gemist dus moesten we naar school om papieren op te halen zodat we internet konden krijgen. Eva en ik zijn lopend naar school gegaan en dus konden we mooi onderweg een beetje rondkijken. De huizen zijn hier allemaal vrij fantasieloos nogal vierkant en alles lijkt op elkaar, maar het centrum bij de kerk en de "pippihuizen" die hier en daar staan zijn wel mooi. 's Avonds was het tijd voor de eerste corridor party, een Frans meisje had een welkomsfeest georganiseerd voor de nieuwe erasmus mensen dus gingen we daar ook even om het hoekje kijken. Het was wel gezellig maar we voelden ons toch wel een klein beetje oud als masterstudenten.

Gister hadden we het plan om naar de Ikea te gaan (Majoke,Eva, Ytzen en ik) volgens de bussite moesten we 1 keer overstappen maar we wisten niet precies waar, dus gingen we in het centrum maar even rondvragen. Vervolgens zijn we dankzij een hele slimme buschauffeur in de verkeerde bus gestapt en kwamen we uit in een bos met veel sneeuw.. geen ikea dus. Hop maar weer terug naar de stad! In de stad weer rondgevraagd en toen belandden we in de goede bus maar hij ging de verkeerde kant op. Gelukkig mochten we van die chauffeur een heel rondje blijven zitten en kwamen we uiteindelijk nain totaal bijna 2 uur lang in de bus te hebben gezeten aan bij DE Ikea! :D Jeej! Daar hebben we allemaal wat inkopen gedaan om onze kamers wat leuker te maken en natuurlijk hebben we lekker Zweedse gehaktballetjes gegeten.

Oja ik had trouwens (even tussendoor) ook al vrij gauw een fiets gekocht! Voor 200 Kr dus reken maar even na watvoor goede deal ik heb gedaan ;) (tip: gedeeld door 10 + 10%) Maarr deze fiets moest vandaag natuurlijk uitgeprobeerd worden alleen ik kreeg het slot niet los... uiteindelijk na een half uur prutsen heb ik mn fiets maar even binnen gezet zodat het slot kon opwarmen en voila toen ging die open. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat mn fietsslot open ging. Gelukkig konden Eva en ik toen op de fiets naar de stad dus hebben we even een flinke ronde gemaakt.
Nu ga ik nog even eten en dan weer op de fiets naar de stad want er is Pubquiz! Morgen begint school dus dan zullen we eens even zien hoe dat gaat.

Doeii!

PS: Mijn adres hier is:
Kirsten Kramer
Kantorsgatan 4 - 132
754 24 Uppsala

  • 20 Januari 2014 - 17:48

    Emmy Van Schooten:

    Ooow zo leuk om te lezen! ik krijg weer echt heimwee naar avontuur en de stad ontdekken! geniet ervan chick! :D succes met de school verkennen en heeeeeeeeel hard studeren ;)
    en de sneeuw overleven natuurlijk. wat een verschil moet dat zijn met spanje :P hahaha
    Besos mi niña!

  • 20 Januari 2014 - 17:56

    Carina:

    Leuk om te lezen. Veel plezier!

  • 20 Januari 2014 - 18:38

    Auke En Margreeth:

    Hoi Kirsten
    je verslag met veel plezier gelezen 2 uur in de bus zo hebben jullie al veel van de omgeving gezien en was de Ikea veel anders als hier of dat niet, nou morgen heel veel plezier op school .
    Groetjes Auke en margreeth

  • 20 Januari 2014 - 18:50

    Tineke Kramer:

    Hoi, hoi, zo zijn we weer helemaal up to date. Had je wel even willen zien op je "nieuwe" fiets door Uppsala. fijn dat je het adres even stuurt, dan kunnen we een kaartje sturen. Heel veel plezier daar en succes morgen op school. Ciao ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10022

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: