Reisjes - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Reisjes - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Reisjes

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 November 2012 | Spanje, Zaragoza

Holaa!

Nog even een verhaaltje voordat het weekend weer is afgelopen. Met school gaat alles nog zn gangetje, dat wil zeggen: veel les weinig huiswerk. :) Het weer is hier goed al is het nu meestal wel koud, het zonnetje is er bijna elke dag wel bij.
Ik was van plan om ook Spanje zelf een beetje te gaan bekijken en daarom heb ik de afgelopen tijd aardig wat reisjes gemaakt.

Twee week geleden ben ik naar Madrid geweest met 3 Belgische meiden. We hebben het paleis bezocht, 2 musea, het park, en alle pleinen. Ik vond vooral het paleis erg indrukwekkend omdat het mega groot was. het paleis had meer dan 2000 kamers waar een aantal van bezocht konden worden. Door hier rond te lopen kreeg ik eigenlijk wel zin om even terug in de tijd te gaan om te zien hoe het vroeger echt was. Ook het museum reina sofia vond ik leuk om te bekijken omdat er veel voor mij bekende werken hingen oa van Dalí en Picasso.

Een week later, vorige week, had ik een druk weekend. Vrijdags ben ik met 3 meiden naar Teruel geweest, een stadje met een hele mooie gebouwen in mudejarstijl. Omdat het stadje niet heel groot was hebben we er een gezellige, relaxte dag van gemaakt. Nadat we de hele stad hadden bekeken, klommen we op een berg aan de rand van de stad. Hier stond ook een soort waterschapgebouw waar je zo het dak op kon lopen. Dit hebben we gedaan en hierdoor konden we heerlijk genieten van het uitzicht over de hele stad en alle omringende bergen. Echt een plaatje!
De dag erna was het wederom vroeg opstaan want toen ging ik met drie meiden naar San Sebastian. Omdat we wisten dat het weer niet heel mooi zou zijn die dag, besloten we om meteen een berg te beklimmen zodat we een heel mooi uitzicht hadden over de baai van san sebastian met een groot strand. Echt prachtig! We waren alleen nog niet weer beneden en toen begon het te miezeren en dat bleef eigenlijk de hele dag doorgaan. Toch hebben we ook het oude deel van de stad nog even verkend en zijn we daarna op tijd op bed gegaan, omdat we de volgende dag onze reis gingen vervolgen naar Bilbao.
Omdat ook in Bilbao het weer ons niet zo goed gezind was, besloten we meteen naar Het hoogtepunt van Bilbao te gaan oftewel, het Guggenheim museum. Hier hebben we wat uurtjes rond gebracht en dat was wel erg leuk. Na het museum hadden we echter niet zoveel zin meer om Bilbao te gaan verkennen en daarom hebben we voornamelijk in wat cafetjes gezeten om wat te drinken, eten en te kaarten. Ook gezellig!

Na al die indrukken had ik besloten om afgelopen weekend maar lekker uit te rusten en in Zaragoza te blijven. Donderdag heb ik met wat meiden een tapas tour gedaan en vrijdag lekker gefeest. Zaterdag heb ik de Pilar (de kerk van Zgz) beklommen (nouja er was een lift) en dat was erg leuk!
Vandaag ben ik met 3 meiden naar Belchite geweest een klein mini stadje ongeveer een uur van Zaragoza met de bus. Dit stadje wordt ook wel een ghostcity genoemd, omdat het na de spaanse burgeroorlog verlaten is. In deze spaanse burgeroorlog en ook een oorlog eerder toen napoleon in spanje was, zijn er daar heel veel mensen omgekomen en hierdoor zijn er tegenwoordig spookverhalen over de geesten die er nog ronddwalen en de stemmen die er gehoord worden. Heel spannend allemaal. Wij waren er gelukkig gewoon overdag dus daardoor was het niet erg eng maar wel bijzonder omdat we er echt maar met ons vieren waren.

Dat was het dan wel weer, jullie horen weer van me zodra ik weer wat nieuws te vertellen heb!

  • 12 November 2012 - 08:25

    Trees Wieringa:

    Leuk dat het zo goed met je gaat daar. Zo te lezen onderneem je veel leuke dingen. Zou ik ook gaan doen als je daar nu toch bent en de kans krijgt. Verder gaat hier alles zijn gangetje.
    Groetjes van ons uit uithuizen en Groningen.

  • 12 November 2012 - 21:58

    Judith:

    He hoi Kirsten,
    Leuk om je versagen te lezen en je foto's te zien! Zo te lezen vermaak je je prima! Groot gelijk dat je wat aan het reizen vent. Ben benieuwd wt je verder nog gaat ondernemen. Ik ben jaloers dat je in het Guggenheim bent geweest ;-)
    Hier gaat alles goed, z'n gangetje.
    Groeten van Arjan, Judith en Madelon

  • 11 December 2012 - 17:47

    Ido, Grietje & Chantal:

    Hoi Kirsten,

    Net met veel plezier je verslagen gelezen van al je belevenissen. Het klinkt heel leuk. Als wij nu naar buiten kijken is het allemaal sneeuw. Nog veel plezier en geniet ervan, maar zo te lezen komt dat wel goed.

    Groeten vanuit Meij,
    Ido, Grietje & Chantal

  • 17 December 2012 - 20:45

    Buurman B En Buurvrouw M:

    Hallo Kirsten: leuk jou verhalen, en foto"s te lezen en te bekijken,zo te zien aan de foto"s en verhalen gaat je het erg naar je zin, en hopelijk je studie ook, want daar doe je het uiteindelijk voor, nou we wensen jou veel plezier en succes toe, en tevens een fijne kerst, en een gelukkig 2013 samen met jou ouders en broer.
    De hartelijke groeten oet Meij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zaragoza

Zaragoza

Erasmus!

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Het einde in zicht

21 December 2012

Time flies!

11 November 2012

Reisjes

13 Oktober 2012

Fiestas del Pilar

25 September 2012

Het Spaanse leven
Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10026

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: