Het Spaanse leven - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Het Spaanse leven - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Het Spaanse leven

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Aanstaande vrijdag ben ik alweer een maand in Zaragoza.
Het weekend na de taalcursus begon de welcomeweek van ESN, een vereniging die activiteiten organiseert voor buitenlandse studenten. Ze organiseren veel feesten en ik heb oa meegedaan aan de ruta de tapas (bier tapa =1euro), een rondtocht door Zaragoza in de bus turistico, rondleiding bij de locale bierbrouwerij en filmavonden met Spaanse films. Erg leuk! Op de maandag erna begon de universiteit, maar het was erg onduidelijk wat er van ons verwacht werd aangezien we de welcomemeeting van de universiteit pas donderdags hadden. (Typisch iets Spaans!) Daarom waren we naar school gegaan om te vragen wat de bedoeling was. Daar werd gezegd dat we maar op internet ons rooster moesten gaan zoeken. Op internet waren een stuk of 10 roosters waar we vakken uit konden kiezen dus het was een heel gedoe om alles een beetje op een rijtje te krijgen. Gelukkig hebben we 2 week de tijd om alles uit te proberen voordat we officieel de beslissing moesten nemen om een vak te gaan volgen. (Dit heb je ook wel nodig omdat je ook wel bijna 2 week nodig hebt om het rooster te snappen en de juiste lokalen te vinden, zoals gezegd alles op zn Spaans ;-)) Er zijn hier op mijn factulteit 4 Engelse vakken en verder allemaal Spaanse vakken. Ik moet 6 vakken volgen en na verschillende Spaanse colleges te hebben gevolgd heb ik besloten om toch ook de Engelse vakken te nemen. Dit is met name omdat ik graag alle vakken wil halen en de meeste vakken hebben geen boek dus moet je aantekeningen maken in de les, wat nog een aardige klus is met alle vaktermen in het Spaans.
Het bevalt me nog allemaal prima hier. In Groningen pak ik altijd mijn fiets wanneer ik naar de supermarkt ga, naar school, op stap, of naar vrienden. Hier loopt (bijna)iedereen overal naar toe. In het begin miste ik mijn fiets wel maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat een fiets hier niet echt heel handig is omdat ze bijna geen fietspaden hebben, en lopen is ook wel zo relaxed. Ook mooi om te zien is dat iedereen veel samen doet met vrienden en familie. Je ziet zelden mensen alleen lopen. Aan het einde van de middag en 's avonds zitten alle bankjes in de stad en in het park vol met mensen. Ook alle opa's en oma's zijn hier nog heel actief aan het rondlopen (of worden rondgelopen aan de arm) en op de bankjes aan het zitten. De terrasjes zitten de hele dag vol waardoor het lijkt alsof de mensen elke dag uiteten en uitdrinken gaan.
Er zijn toch wel een paar dingetjes waar ik aan moest wennen. Bijvoorbeeld "even" boodschappen doen, dat is praktisch onmogelijk. Ook "snel" naar school lopen is niet een optie aangezien de meeste mensen hier allemaal lopen alsof ze de hele dag vrij zijn. Ook het eten is niet echt helemaal zoals in NL. De mensen eten hier heeeel veel vis en ook slakken zijn ze niet vies van. Ik toevallig wel... Het is niet zo dat ik hier niets te eten kan vinden en langzamerhand begin ik wel wat meer dingen te vinden, maar omdat ik toch wel wat dingen miste hebben mijn lieve paps en mams een voedselpakket opgestuurd! Nu kan ik pepernoten eten in Spanje en ook pannenkoeken met stroop! :D
Zo goed als het mij bevalt zo goed beviel het mijn Mexicaanse huisgenootje Fernando niet. Hij voelde zich helemaal niet op zijn gemak hier en had heel veel heimwee. Daarom is hij afgelopen vrijdag teruggegaan naar Mexico. Jammer! We hebben nog geen nieuw huisgenootje. Dus als er nog iemand zin heeft om in Zgz te komen wonen, laat het me weten, er is nog een kamer vrij!
Dit was het voor nu, saludos uit Spanje en wie weet tot gauw?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zaragoza

Zaragoza

Erasmus!

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Het einde in zicht

21 December 2012

Time flies!

11 November 2012

Reisjes

13 Oktober 2012

Fiestas del Pilar

25 September 2012

Het Spaanse leven
Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10013

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: