Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Kirsten Kramer - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover en begon mijn reis naar Zaragoza. De reis ging voorspoedig zowel de vlucht als de treinreis. Nouja trein... de trein was zo ongeveer een vliegtuig! Hij reed met 300 km/h van Barcelona naar Zaragoza, er waren een soort van stewardessen, er was mogelijkheid om film te kijken of muziek te luisteren en er was een bar aan boord! Dat was nog eens wat anders dan de arriva trein van Uithuizermeeden naar Groningen!
Aangekomen in Zaragoza haalde Maria (T) mij samen met een vriendin van haar op van het station. Maria T is mijn esn tutor, en zij studeert aan dezelfde faculteit als waar ik ga studeren. Afgelopen week had ze al heel veel huizen voor mij bekeken en daarom vroeg ze of ik vrijdagavond nog zin had om de 2 beste opties te gaan bekijken. Hier had ik wel zin in dus we zijn meteen doorgegaan naar 1 van de huizen. Het eerste beviel me niet zo, aangezien het klein was, niet echt gezellig en geen internet. De tweede beviel me wel, en hier kon ik nog uit 2 kamers kiezen. Ik heb de grootste gekozen voornamelijk omdat deze meer licht had en stiekem toch ook wel een beetje omdat het de grootste kamer was ;)
Ik woon hier nu met Fernando, een Mexicaanse jongen die ook naar dezelfde faculteit gaat als ik, en vanaf morgen (maandag) komt er ook nog een Duits meisje die ook Maria (H) heet hier wonen. Ze blijven allebei 6 maanden en zijn erg aardig dus we gaan er een leuke tijd van maken!
Om het een beetje verwarrender te maken is er NOG een María (G). Deze María G ken ik al uit Groningen, omdat zij afgelopen jaar in Groningen heeft gestudeerd. Met haar heb ik gisteravond afgesproken en zij heeft mij een beetje rondgeleid waarna we ergens hebben gegeten, erg gezellig!
Vandaag heb ik zelf een beetje de stad verkend en ik kan concluderen dat het een mooie stad is! Morgen begint het echte werk, dan heb ik de intaketest van de Spaanse cursus die ik de komende 2 weken ga volgen. Deze intaketest gaat mijn niveau van het Spaans bepalen en aan de hand daarvan word ik dan ingedeeld in een klas met andere mensen van hetzelfde niveau. Spannend maar wel leuk!
Ik zal even kijken of ik nog wat foto's hier kan plaatsen en anders komen ze wel op mijn facebook.

Groetjes uit Spanje en hasta luego!
Kirsten

  • 02 September 2012 - 19:38

    Tineke Kramer:

    Hey Hallo,
    Wat een mooi bericht. Fijn dat je een goede reis hebt gehad en goed bent opgevangen. Ik zie allemaal bekende spulletjes op de foto. Al echt een beetje je eigen kamer dus. Heel veel succes morgen bij de test. Groetjes pap, mam en Tibor

  • 02 September 2012 - 22:27

    Lucy Ramos:

    Hola Kirsten:
    ¡Qué alegría saber que te han recibido bien! Tienes una habitación bonita en un lugar bonito. Ahora no sólo vas a aprender el castellano de españa sino también a hablar como mexicana. Estoy muy curiosa de saber en que nivel te van a poner.
    Abrazos de Lucy



  • 04 September 2012 - 18:22

    Opa En Oma:

    Hallo Kirsten,
    Mooi dat we zo je verslag kunnen lezen en weten hoe het met je gaat.
    We hebben je kamer ook al gezien de foto's stonden mooi op site.
    Later meer nieuws. Groetjes, opa en oma

  • 04 September 2012 - 21:09

    Oom Jan En Tante Jelly:

    Hallo Kirsten ,
    Wij willen ook even reageren,we vinden mooi dat je al zo snel een kamer had.
    En dat het allemaal zo goed is verlopen,we wensen je verder veelplezier met je studie.
    Groetjes Tante Jelly en Oom Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zaragoza

Zaragoza

Erasmus!

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Het einde in zicht

21 December 2012

Time flies!

11 November 2012

Reisjes

13 Oktober 2012

Fiestas del Pilar

25 September 2012

Het Spaanse leven
Kirsten

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 10036

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 04 Februari 2018

Sydney

09 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Buenos Aires

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Uppsala

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zaragoza

Landen bezocht: